Wednesday, February 8, 2012

LUAHAN RASA..... emotional sekejap!!



ASSALAMUALAIKUM....


diri terase EMO sekejap..
so bersua dengan SENGAL UBI CAP AYAM utk meluah kan rasa





setiap orang ada pendapat masing-masing.
pendapat yg berbeza.
dan mungkin pendapat yg bercanggah dengan pendapat org lain.
tapi setiap orang jugak perlu HORMAT orang lain punye pendapat
walaupon pendapat tu salah dari persepsi diri sendiri.




kita tak perlu nak menghukum pendapat org lain dengan kata-kata hina.
belum tentu pendapat yg kita percaya tu betul dan boleh diterima semua orang.
paling tidak pon, tak payah nak mempertikai kan pendapat org tu sampai menjatuhkan maruah pihak tertentu.




aku sangat tak setuju ngan sorang hamba ALLAH ni, 
al-kisah nye camni, 
aku ada post satu link ni kt wall fb aku
pasal kata-kata nasihat wardina kpd remaja masa kini
pasal COUPLE...





macam kite semua tau kn, dalam ISLAM brpegang tangan dgn bukan muhrim tu haram, 
bercumbu-cumbuan dgn pasangan COUPLE tu haram..
senang cite, dalam ISLAM takde istilah hubungan istimewa [ COUPLE ] sebelum NIKAH.





tujuan aku post link kata-kata wardina tu kt wall aku tu cume utk peringatan diri sendri, dan kpd sesiapa yg dah leka dgn keasyikan beCOUPLE ni..
tapi aku takde niat pon nk menyinggung mana-mana pihak..
apa yg dikatakan wardina tu memang betul,
berlandaskan ISLAM, berlandaskan AL-QURAN,
kalau kau tak setuju, xperlu nak JUBO-JUBO kan orang tu....











aku doakan, supaya suatu hari nanti kau dapat hidayah & kesal dengan kata-kata JUBO-JUBO kau tu...











sekian berita dari
SENGAL UBI CAP AYAM







No comments: